Sara

    Hej! Vad kan man utbilda sig inom om man vill arbeta med miljö och hållbarhet?

    2 Svar

    SYV-besökare SYV

    hej Sara,

    med miljö och hållbarhet kan man arbeta på Olika sätt, t.ex rent praktiskt på en miljöstation som återvinningsarbetare eller som producent av livsmedel, t.ex som odlare av ätbara växter (om du odlar på ett miljövänligt sätt) eller som kommunikatör (att uppmana folk att ändra livsstil) eller forska kring de frågorna eller som lärare som undervisar i miljöutbildningar på högskolenivå... finns säkert ännu fler olika sätt att arbeta med de frågorna på.
    och några exempel på yrken som du gärna får kika på - nedan:
    återvinningsarbetare
    Miljövårdsyrken
    ekolog
    bärodlare
    fruktodlare
    fiskodlare
    biodlare-biskotare