Freddy
    hej syv, 1. Vad behöver man tänka på innan man väljer arkitektutbildning,d.v.s vad läser man på utbildning finns det flera inriktningar i utbildningen, är det mycket matte etc. 2. finns det ingen oljeingenjörsutbildning i Sverige och hur söker man till denna utbildning ,vad finns det för utbildningar inom denna område? tacksam för svar ha en skön sommarlov.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, för att få korrekt information om arktekt så tycker jag du kontaktar det universitet/högskola du tänker söka till - antingen kollar deras hemsidor som brukar ha bra information om vilka kurser man läser och hur utbildningen är upplagd eller kontaktar deras vägledare där.

    Eftersom olja är energi så kan jag tänka mig att du kan söka dig till olika Civilingenjörs utbildningar inom Energi och miljö - finns t.ex på KTH i Stockholm http://www.kth.se/utbildning/program/civilingenjor/energimiljo

    /Lena, Syv