Shulu
    Hej jag heter begjet.
    Är 19 år gammal och bor i Gbg angered
    Min fråga er så
    Har gått på gymnasiet fast har haft lite problemer o har hoppat av och nu går inte i skolan har jag rätt o börja på komvux som asylsökande.?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Shulu,

    jag tänker först och främst på din ålder. Så här är det: eftersom du hoppade av gymnasiet, och med det inte har fått Studiebevis, måste du vänta med att börja på komvux (det är tidigast från 1 juli det kalenderåret som du fyller 20 år, som komvux skulle kunna ge dig studieplats); vilket kalenderår fyller du 20 år?
    Vänligen
    Julia