Anna
    Hej! Jag läser matte3b på 20 veckor distans på komvux. Jag undrar ifall jag blir återbetalningsskyldig till min kommun ifall jag skulle hoppa av? Jag får inget CSN och betalat studiemedel själv, men eftersom min kommun betalar utbildningen så kanske jag blir det?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej!
    utbildning på komvux i Sverige är gratis, alltså själva utbildningen inte kostar ngt. Det studerande kan betala för är kurslitteratur, kopieringskostnader och dylikt. Eftersom utb. på komvux är gratis, kommer du inte få ngn räkning från din kommun för den utbildningen, oavsett om du genomför hela den eller hoppar av den

    Hälsningar
    Peter