Gabbe
    Hejsan! Jag är en elev som går första året i gymnasium och går på naturprogrammet men det är att jag känner att jag valt fel program då inget av fysik, kemi eller varken matte intresserar mig vilket gör att jag känner att det är väldigt onödigt att fortsätta med det. Jag ångrar att jag inte valde ekonomiprogrammet där jag har intresse men också att det är lättare för mig att förstå. Men det jag undrar är om man kan byta linje nu då det gått nästan 3 månader och att första terminen är snart slut.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, tråkigt att du valt fel! Ibland måste man dock välja fel för att välja rätt - nu vet du ju i varje fall vad du inte vill läsa! Om du vill byta program/skola så är det mottagande skola som bedömer om de kan ta in dig på nytt program så här sent in på terminen. Om det är samma skola eller den skola du går på så bör du kontakta dom och diskutera om det är möjligt.

    Om det inte går så får du bestämma om du vill stanna kvar på Natur ändå och kanske välja om program till hösten. Prata med din Syv på skolan och diskutera dina olika alternativ och vad dessa innebär för dig. /Lena, Syv