Rim

    Hej, Jag har gått klart min tredje termin inom sjuksköterkeutbidning och vill av personliga skäl fortsätta resten av utbildningen i Frankrike. Jag undrar hur går det till? Vilken procedur bör man följa? Godkänner dem mig lätt där? OBS! Jag kan franska språket utan hinder. NÅGRA TIPS?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Rim, det tipset vi på FRåGA SYV ger dig är att du kontaktar det lärosäte i Frankrike där du vill läsa. Det är där du bör söka information om den skola kommer att ta in dig och vad som krävs för att den skulle ta in dig.
    Vänligen
    Julia