Reem
    Får jag studera på universitet om jag har uppehållstillstånd?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Reem,

    Det är Antagning.se som gör antagning till svenska lärosäten (högskolor och universitet). Det finns flera olika typer av Uppehållstillstånd - PUT, permanent uppehållstillstånd, och olika tidsbegränsdade uppehållstillstånd. För att det inte ska bli fel - är det bäst att ställa din fråga direkt till Antagning.se.

    Du kan ringa dem på tel.nr 0771-550 720 på vardagar kl.9 till 16; eller maila till dem - kontaktformulär via vilket man kan maila finns på antagning.se/sv/fragor-och-kontakt.

    Vänligen
    Julia SYV