Klara
    Hej!
    Valde franska 4 som individuellt val inför åk 2, och känner nu att jag vill hoppa av den kursen för att istället läsa engelska 7 i åk 3. Är det möjligt att hoppa av fast läraren har betygsunderlag i kursen?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, enligt reglerna bör alla påbörjade kurser betygsättas. Om du hoppar av mitt i kursen, förlorar du också rätten för studiebidrag för att du kommer att läsa på deltid resten av läsåret. Jag rekommenderar att du i stället ansöker om att få läsa engelska 7 som utökad kurs. Med vänlig hälsning, Mikael syv