daniel
    Jag gick teknik linje första året har nu bytt till resturang och livsmedelspogrammet där de har matematik 1a jag har avklarat matte 1c då behöver jag väl inte avklara 1 a också?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Daniel,
    om du har betyg från kursen Matematik 1 /a, b eller c/ - behöver du inte läsa den igen. Kurserna Matematik 1a, 1b och 1c får fritt bytas ut mot varandra och för det behövs inte Rektorsbeslut. Du kan ha en kurs Matte 1c i din Yrkesexamen från RL programmet.
    Men jag vill uppmärksamma dig på en annan sak: i fall du inte läser Matematik 1a - när dina klasskompisar gör det, läser du din gymnasieutbildning på DELTID och med det inte har rätt till Studiehjälp från CSN.
    Om du vill ha rätt till Studiehjälp bör du läsa på HELTID.

    Mvh
    Mikael SYV