Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Raghad!
    Avskiljning innebär att deltagaren måste avsluta sina studier på skolan. Mer än så kan jag inte säga för att jag är inte jurist och vi på FRåGA SYV gör inte heller antagning till någon utbildning. Du får gärna söka andra utbildningar och se om du kommer in.

    På en folkhögskolornas webbplatser läser jag följande: "Besluten kan anmälas till Folkhögskolornas rättsliga råd." och även följande: "Som studerande på folkhögskola kan du kontakta FSR för att få råd om du är missnöjd eller har en konflikt med skolan du studerar på. Du kan även göra en amälan till FSR. Möjligheten att anmäla ärenden till FSR gäller bara dig som går en kurs som är längre än 15 dagar. Anmälan ska ha kommit in till FSR senast ett år efter att du lämnat skolan. Du är välkommen att ringa till FSR på 08-412 48 10 eller maila till [email protected] om du behöver hjälp med att göra anmälan."

    Studie- och yrkesvägledare