Hej Anna, på den här hemsidan http://www.gyantagningen.se/slutliga-antagningar.html kan du se pdf-filer på varje skola separat - vad antagningspoängen blev för dem, som läser å k 1 nu.
    Här http://www.gyantagningen.se/slutliga-antagningar/statistik-och-rapporter.html kan man se Statistik & Rapporter för föregående år.
    Jag känner inte till någon sammanställning där skolorna är rangordnade enligt högsta antagningspoäng /eller lägsta/ - om någon har en sådan lista, eller kan ta fram den - så är det Antagningskansliet.
    Här får du kontaktuppgifter till Antagningskansliet i Stockholm:
    Gymnasieantagningen Stockholms län
    Postadress:
    Box 4404
    102 68 STOCKHOLM
    Tel: 08-58 00 80 00 Fax:08-5800 8008
    [email protected]

    Jag kan tänka mig att det inte finns en skola som har både högsta antagningspoäng, högsta medeltal och högsta "lägsta antagningspoäng" - utan det kan vara minst tre olika skolor för att det kan vara så att eleven som hade högsta möjligt Mtv som är 340 p. kom in på den ena skolan, den som hade högsta antal poäng som kom in sist på skolan och med det blev det t.ex 300 p. som "lägsta antagningspoäng" - på andra skolan och medelvärde av Mtv är högst på tredje skolan /dvs medel på de Mtv som alla elever hade som kom in/.
    Du kan leta på sidan /länk ovan/ och/eller kontakta Antagningskansliet.

    Bästa hälsningar
    Anna SYV