Victoria
    Jag vill helst bli lärare, korrekturläsare eller författare senare i livet. Vilket program borde jag då gå? Funderar på SamBet eller SamMedia men vad kan men utbilda sig till, förutom dem tidigare nämnda jobben, ifall man går den linjen?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, kul att du har koll på några yrken som du kan tänka dig! Sam/media kan ju vara extra intressant för dig eftersom man har kurser inom media men även inom skrivandet. Jag tänker även att du kanske kan kika på Humanistiska programmet/kultur.

    På högskolan kan du kanske sedan läsa litteraturvetenskap eller gå olika skrivarkurser om du vill utbilda dig till författare eller något inom korrekturläsning mm. Här kan du läsa mer om just litteraturvetenskap på Stockholms unversitet http://www.littide.su.se/litteraturvetenskap

    /Lena, Syv