Elias
    Hej jag har nu ändrat mig om mitt val och jag känner att jag vill följa min dröm om att bli skådespelare. Så jag undrar vilket gymnasie är mest känd för att ha en bra teater-utbildning?

    Jag har kollar lite på media gymnasiet, är detta en seriös skola?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, kul att du bestämt dig - men det var en svår fråga. Jag känner dessvärre inte till alla skolor i hela Sverige - sen är det ju väldigt individuellt vad man gillar med en skola när det gäller miljö, undervisning och andra saker som kan ha betydelse.

    Du kan ju börja med att kika på de skolor du har i din närhet, prata med din Syv som borde ha bra lokalkännedom. Här på Gymnasieguiden kan du även hitta fler skolor ute i Sverige - kolla deras hemsidor. Tänk dock på att vissa bestämmelser gäller om du ska välja en skola långt hemifrån - då måste du fixa boende själv om inte skolan har internat, du kanske inte blir förstahandsmottagen, kostnader mm. Så ett snack med din Syv är nog viktigt i det fallet för att ta reda på vad som gäller för just dig.

    Om du funderar på Mediagymnasiet så ska du naturligtvis gå på deras Öppna hus, du kanske kan fråga om du får gå en provdag för att få en liter mer fördjupad insyn i hur skolan är. Lycka till!/Lena, Syv