Kimia
    Hej,är det så att man bara kan läsa a-spår i Ma,när man går på ett yrkesförberedandeprogram?.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    hej Kimia, som "standard" ingår a-spår i Matte i Yrkesförberedande program, på så sätt har du helt rätt, ja, man läser Matte 1a på "yrkesprogram" som t.ex. Vård/omsorgsprogrammet. Men - i undantagsfall - då eleven vill och skolan gör bedömning att det är rimligt samt utrymme finns och Matteläraren har tid & plats i B-gruppen, kan anpassning göras och a spår byts mot b.
    Hälsningar
    Liselotte SYV
    Liselotte