Natalia

    Hej Pluggar till barnskötare har klarat alla kursen förutom Pedagogiskt lederskap har fått ett f Betyder det att jag inte får slutbetyg ??

    • Mikael : Läser du mot ett Slutbetyg på komvux? I slutbetyget måste 2350 poäng ingå. Den kurs du fick F i är för slutbetyget inte obligatorisk.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej! Jag undrar vad du menar med ett”slutbetyg”? Yrket Barnskötare är icke-reglerat och arbetsgivare får anställa vem hen vill.
     På många förskolor kan endast legitimerad Förskollärare få tillsvidareanställning och andra -endast tillfällig anställning. Om du vill uppnå behörighet till högskolestudier behöver du ta ut ett Slutbetyg eller Examensbevis från komvux. Förklara gärna vad ditt mål är eller prata med Syv på komvux.