Hej,
    på Uppsala Universitet erbjuds det Jur.grundår, se info på uu.se/jur.grundår - enligt information på UU´s webbplats motsvarar jur.grundår första året på Juristprogrammet i Uppsala

    och det finns även en distanskurs med platsgaranti på den - jur.lu.se/#!JURF12-ujik - de cirka 20 studerande som i slutet av den uppvisar bästa studieresultat får plats på jur.programmet på Lunds universitet.