Gustav
    Jag läser tekniskt basår men har inte klarat fysik A. Dock är matematik E samt Fysik B och kemi A godkända. Har jag behörighet att söka till ingenjörsutbildningar?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, har du klarat ett basår så anses du vara behörig till en ingenjörsutbildning eftersom du Fysik B är steget över Fysik A då det räcker att sökande är godkänd på den nivå som krävs för behörighet eller på en högre nivå. /Lena, Syv