studerande
    Hej!
    Var finns naturvetenskapliga basår som ger behörighet för läkarutbildningen i skåne?
    • Julia : Menar du basår på högskolenivå? för annars kan komvux sätta ihop kurser till "basår".

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej! enligt informationen på lärosätenas gemensam webbplats Studera.nu - finns naturvetenskapliga basår på högskolan i Kristianstad och på Malmö universitet.
    Behörighet till läkarprogrammet kan man annars uppnå även på komvux och på folkhögskolorna. Och både komvux och folkhögskolorna kan kalla de kurspaket som de sätter ihop för "basår".
    Komvux: man vänder sig till den kommunen där man är folkbokförd.
    Folkhögskolorna: man kan komma in på en folkhögskola i hela Sverige, oavsett vilken kommun man är folkbokförd i (eller bor i).
    Naturvet.basår hittade jag i Skåne på Önnestads folkhögskola. Allmän information om folkhögskolestudier - var god se framtid.se/studier/folkhogskola