elev
    Hej!
    Hur bedöms de när man söker till universitet? bedöms de lika eller är det bättra att läsa vanligt svenska ?

    Mvh/ Mahdy

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej,

    det finns ingen som helst skillnad på hur svenska och SAS, svenska som andraspråk, bedöms - vid ansökan till eftergymnasiala utbildningar i Sverige; de ämnena är jämställda. Man får alltså inte mer eller mindre prioriterad, utan Exaktsamma sätt.
    Vänligen
    Julia