Nadine
    Hej,
    Jag studerar högskoleingenjör just nu och funderar söka nytt till våren. Förlorar jag min nuvarande plats om jag söker igen? Jag vill ändå behålla ifall jag inte kommer in på våren?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Nadine,
    du förlorar inte utbildningsplats där du är antagen och där du läser, om du fortsätter följa din utbildning... du kan söka många andra utbildningar - både inom högskolor/universitet, yrkeshögskolor, folkhögskolor mm. - och Om du blir antagen till en ny utbildningsplats, kan du då bestämma hur du gör...
    Ibland kan man läsa på fler än en utbildning åt gången; det finns många exempel på att människor läser på 2 eller t om fler utbildningar samtidigt; ofta är det på distans och/eller deltid... och det finns nackdelar i att läsa på flera utbildningar samtidigt (bland annat finns det risk att bli överansträngd/"utbränd").

    Sammanfattning
    Du kan söka till en eller flera nya utbildningar utan att din nuvarande utbildningsplats påverkas.

    Hälsningar
    D: