Karin

    Hej, Jag vill söka till ett program som finns på flera universitet. Min gissning är att jag kan bli antagen till mitt förstahandsval först i urval 2, men mina andra- och tredjehandsval redan i urval 1. Hur bör jag nu tänka? Kan jag tacka ja till mitt andra- eller tredjehandsval i urval 1 och ändå stå kvar som sökande och bli antagen till mitt förstahandsval vid urval 2? Programmet avser 30 hp/termin. Tack på förhand för svar!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Karin,
    för att det inte ska bli fel - läs info på www.antagning.se och om du inte hittar svar på din fråga där, kontakta Antagning.se - t.ex kan du ringa dem på 0771-550720 tel.tid kl.9-16 på vardagar.
    Hur jag tolkar reglerna och hur antagning.se gör - kan vara lite olika, och då kan du komma "i kläm". Det kommer inte att hjälpa att säga att någon SYV rådde dig göra så här... om antagning.se tolkar reglerna på annat sätt. Det är antagning.se som har sista ordet i frågan om administration kring antagning till svenska högskoleutbildningar, därför ska man utgå från info som finns på deras webbplats och i fall man inte hittar svar på sin fråga bör man kontakta antagning.se