Danne

    Hej! Jag har en receptarieexamen och vill gärna läsa vidare. Jag har gjort lite sökning på nätet och hittat någonting som intresserar mig, men när jag kollar på behörigheten så står det ingenstans vilken typ av kandidatexamen som krävs, utan bara att det krävs en kandidatexamen. Jag undrar om min examen gäller för detta program? Programmet är Masterprogram i läkemedelsutveckling på Uppsala Universitet. Jag har även länkat nedan till programmets sida: https://www.uu.se/utbildning/utbildningar/selma/program/?pKod=FLU2M Tack! Mvh,

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Danne,
    det är Antagningsgruppen på Uppsala Universitet som kan svara ang. behörighetskraven till utbildningar på deras lärosäte.
    Jag tänker så här: du förlorar inget på att göra ansökan. Jag hoppas du kommer att bli bedömd som behörig sökande.
    Antingen så söker du och vi håller tummarna eller så frågar du Antagningsgruppen på UU.
    Vänligen
    ANNA

    • : Då får jag göra så! Tack för hjälpen!
    • Anna : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!