Jason
    Om man fick F i några behöriga ämnen till höst terminen för naturvetenskap..men till nästa termin så får man mer en ett E där man fick F denna terminen..blir man behörig då ?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Ja, det är betyg från VÅRTERMINEN från åk9 som är grund för antagning till gymnasiet.

    Preliminär antagningsresultat baseras på Höstterminens betyg för att det vårens betyg är ännu inte satta men det definitiva antagningsresultatet baseras på Vårterminens betyg.

    Med vänlig hälsningar
    Julia SYV