Ali
    Hej!

    Jag har googlat lite och inte hittat så mycket om detta. Jag letar efter ett program som heter "embedded electronics" på engelska, har inte hittat någon hittills. ingenjör inom inbyggda elektronik är vad jag vill få kandidatexamen inom. skulle vara tacksam om ni hjälper mig med vilket program jag ska välja, och vad behörigheterna är? hur många poäng det krävs och vilka ämnen specifikt. Förklara så noggrant så möjligt är ni snälla, tack på förhan.

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Ali,
    är det detta yrke - som du är intresserad av? - Embeddedutvecklare >>... I så fall rekommenderas det Högskole/universitetsexamen inom datavetenskap, elektronik, mekatronik eller liknande samt mycket goda kunskaper inom embedded C/C++.
    Om exakt vilka kurser eller program som finns i Sverige på just det område - råder jag dig att antingen vänta till 15 mars då utbildningsutbud blir fastställt inför höstterminen 2019 - eller så kan du redan nu kontakta studievägledare på Chalmers (tekniska högskolan i Göteborg) och på KTH, Kungliga tekniska högskolan i Stockholm samt på några till tekniska högskolor/universitet i Sverige. Det är på de tekniska högskolor/universitet som relevanta utbildningar kan finnas, så är det av den anledning bäst att kontakta personal på just de lärosätena, som är bäst lämpade att svara på den frågan.

    Hälsningar
    D: