Lina
    Jag går just nu första året på ekonomiprogrammet och funderar på vad jag ska göra efter gymnasiet. Jag funderar på Civilingenjör med inriktning industriell ekonomi, eller Medicin teknik. Jag vet att jag inte är behörig. Men vad kan jag göra för att bli behörig? Räcker det med ett Tekniskt - Naturvetenskapligt basår för att bli behörig till dessa program på Universitet? Jag funderar på Umeå eller Luleås universitet.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, japp, det låter väl som en utmärkt idé för dig att efter gymnasiet plugga in det du behöver på ett basår! Det räcker! /Lena, Syv