Johanna
    hej jag undrar kort och gott om det är olika behörighet till olika skolor men samma linje? jag vill läsa till förskollärare men får olika svar, vad gäller?
    • : Det kan vara så att olika lärarhögskolor har lite Olika behörighetskraven till utbildningen med Samma namn. Bäst är det att titta på just de lärosätena som intresserar dig. inom den "akademiska friheten" får högskolor/universitet sänka kraven gentemot de - centralt bestämda - behörighetskraven.

    1 Svar

    För att denna fråga ska ses som besvarad lägger jag in ditt svar här Fredrik:

    Fredrik: Det kan vara så att olika lärarhögskolor har lite Olika behörighetskraven till utbildningen med Samma namn. Bäst är det att titta på just de lärosätena som intresserar dig. inom den "akademiska friheten" får högskolor/universitet sänka kraven gentemot de - centralt bestämda - behörighetskraven.