lena
    För att söka till sjuksköterskeprogrammet vid Gävle högskola krävs förutom grundläggande behörighet även dessa ämnen: Matte B, Naturkunskap B, Samhällskunskap A
    eller Matte 2a/2b/2c, Naturkunskap 2, Samhällskunskap 1b/1a1+1a2.
    Är men behörig att söka den utbildningen om man läst dessa ämnen på gymnasiet:
    Matte 2, Naturkunskap 2, Samhällskunskap 3

    Samma fråga gällande ekonomiprogrammet vid högskolan förutom grundläggande behörighet krävs:
    Matte C, Naturkunskap B, Samhällskunskap A, Engelska B
    eller: Matte 3b/3c, Samhällskunskap 1b + 1a1/1a2
    Är man behörig om man läst detta vid gymnasiet:
    Matte 3, Samhällskunskap 3, Engelska 6 (eventuelt Naturkunskap 2)

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det låter som alla särskilda behörigheterna är uppfyllda och är korrekta för respektive högskoleprogram. /Lena, Syv