Hej Elin,
    se info på Antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Viktiga-datum där det bl.a står att sista kompletteringsdatum är 18 juni 2020.
    Det finns inga nackdelar för dig om du gör Ansökan (innan 16 mars 2020) och sedan på ngt sätt försöker få godkänt betyg i matte 3 innan 18 juni 2020. Prata med personal på komvux, fråga om de kan på ngt sätt anta dig till en kurs som börjar tidigare... Du kan också försöka skaffa dig kunskaper genom självstudier och försöka hitta var du kan göra en prövning i matte 3.
    Kursen finns upplagd på Matteboken.se/lektioner/matte-3
    ****

    Om inget av de ovanstående tips funkar för dig, läs matte 3 när du kan och försök få så bra kunskaper och så högt betyg som du kan få; och se sen om just på din utbildning kommer "sen ansökan" öppnas och då kan du göra ansökan senare, i så fall. Annars blir du tvungen att söka till din högskoleutb. till nästa antagningsomgång.