Ayaat
    Hej!

    Jag funderar på att bli läkare men jag vet inte, jag är inte hundra. Så jag hade typ två frågor:

    Om jag går NA/SA har jag fortfarande behörighet för att antas till läkar linjen i universitet? Alltså kan jag fortfarande vara ett förstahandsval eller måste jag läsa upp några kurser?

    Andra frågan är:
    Om jag läser NA eller NA/SA och jag ändrar mig är jag behörig till ett juridik universitet sedan efter??

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, läser du Natur/sam så behöver du komplettera ditt program med Matte, kemi, biologi och fysik. Ofta kan du göra det inom ramen för ditt program via individuella valen eller en programfördjupning.

    Japp, du är behörig till området juridik inom högskolan utifrån ett Naturvetenskapligt program oavsett inriktning. /Lena, Syv