Kimia
    Kan man då läsa till matte 2b på VO,och sedan läsa t.ex,matte4 på ett naturvetenskapligt basår för att bli behörig till läkar/tandläkarprogrammet?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej!

    På VO läser man Matematik 1a som obligatorisk kurs och om man vill läsa mer matte, är det Matte 2a som man kan läsa som Programfördjupande. Sedan är det Matte 3b och 4 som man vidare behöver läsa för att bli (vad det gäller matte) behörig till läkar/tandläkarprogrammet.

    mvh
    Mikael