Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej!
    det finns ett antal olika "ersättningsmöjligheter" för Naturkunskap 2.
    Det bästa är om du tar kontakt med SYV på komvux i den kommunen där du är folkbokförd och utreder om du har godkända betyg i alla de kurser som krävs för att "slippa" läsa naturkunskap 2. Ta med dig dina gymnasiala betyg när du ska prata med SYV-en på komvux. Kika också gärna på information på antagning.se/sv/dina-betyg/gymnasial-vuxenutbildning/gymnasieexamen-fran-komvux/sarskild-behorighet/kurser-som-ger-sarskild-behorighet-i-naturkunskap och på svaret på frågan på https://www.fragasyv.se/fragor/behoerig-till-sjukskoeterska