Moa
    Hej! Jag vill gärna bli sjuksköterska och är ganska säker på att jag ska bli det. Jag hade ju tänkt att gå NA, men tror den blir lite klurig. Så då va min andra tanke att välja samhälle- beteendevetenskap, kan man få behörighet till sjuksköterska om man går den linjen? Har man behörighet om man SASA?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, japp, det går bra att gå Sam om du kompletterar programmet med Naturkunskap 2. Den kursen kan du ofta välja inom de valbara kurspaketen som skolor erbjuder. /Lena, Syv