Linnéa
    Hej!
    Om man läser tekniskt basår och blir godkänd på matte 4 men ej på matte 3c. Har man då behörighet att söka in till civilingengörs program eller behövs godkänt betyg i matte 3c?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Just vad gäller basår på högskolenivå - beror på vad just det lärosäte har bestämt.

    Annars, när man med gymnasiala betyg söker till högskoleutb., där matte 4 krävs, tittar Antagning.se inte efter godkända betyg i lägre matte-kurser, utan har man godkänt i matte 4, är man behörig vad gäller matte men basår på högskolenivå är de s k För-utbildningar och om dem bestämmer varje lärosäte självt.

    Studie- och yrkesvägledare