Firat
    Hej jag undrar om jag kan bli Ekonom eller mäklare om jag går Ekonomi-Juridik?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, vissa mäklarutbildningar och alla ekonomutbildningar på högskolan kräver att du läst kursen Matte 3 - så om du väljer Ekonomi/juridik får du komplettera inriktningen med att välja till Matte 3 inom de valbara kurspaket som gymnasierna erbjuder. /Lena, Syv
    ...hrmm...hur tänker du då? Det finns dessvärre ingen mäklarinriktning på Ekononomiprogrammet - bara jurist och ekonomi. Men visst - väljer du ekonomiinriktningen så läser du automatiskt Matte 3b. /Lena, Syv