Alma

    Jag går samhällsvetenskapliga programmet och behöver hjälp med att välja ämne och frågeställning inför gymnasiearbetet. Saker som intresserar mig och jag kan tänka mig att skriva om är: Träning Barn kopplat till träning Hur en tränare ska vara När ska barn satsa inom idrott Jämföra olika klubbar, länder av nåt slag inom träning Mindset Bärnister effekten (något som tidigare uppfattas som omöjligt, blir möjligt när någon annan klarar det) Ledarskap

    • : Hej igen, det är nämligen så att jag måste välja ett ämne först innan vi får tillgång till en handledare, därav tänkte jag kolla med er om ni kunde hjälpa mig med en frågeställning utifrån de ämnen jag skrev om tidigare
    • Julia : Jag förstår... men SYV är inte expert på de ämnena som du är intresserad av; du vet säkert väldigt mycket mer än jag om de ämnena du nämner i din fråga + du vet garanterat mycket bättre än jag Vad du är mest intresserad av att utforska mer och lära dig mer inom! :)

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Alma, samråd gärna med din handledare för gymnasiearbete. Det är hen som ska sätta betyg på GA. Det är också hen som har sista ordet i vilket tema som är passande. Du kommer med något eller några förslag till din handledare för GA och hen har rätt att godkänna eller avslå. Jag tycker du har några bra (passande, intressanta) inriktningar som du funderar över. Välj ngt som du brinner för och kom med det förslaget till handledare för GA. Lycka till!
    Julia