Ida
    Hej ! Jag vill jätte gärna bli tandläkare. Har väldigt lätt för Biologi , kemi och fysik. Men Mattematik har jag alltid haft lite svårt för! Tror du att jag klarar av gymnasiumet jag ska gå på ? (Naturvetenskap program)

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du vill gå till en Tandläkarutbildning så behöver du läsa upp till Matte 4.
    Matte handlar mycket om att ge ämnet tid. Man bör gärna plugga lite matte varje dag - då kan det funka även om man inte är överförtjust i ämnet. Kanske kan du känna dig mer motiverad för matte på gymnasiet eftersom ni är flera med samma intresse och att fysiken är beroende av att du klarar matten - det kanske kan bli en drivkraft? /Lena, Syv