Catrine
    Jag har precis börjat 1:an på gymnasiet och insett att det program jag valde inte var nåt för mig. Om jag byter skola behöver jag då gå om 1:an? Går el och energi nu och vill byta till fordon

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Cathrine!
    Det har ännu inte gått så lång tid och det skulle kunna gå att byta utan att "förlora" ett år.
    Det gäller nu att snabbt hitta en skola som du vill byta till och som HAR EN LEDIG PLATS på rätt program/inriktning.
    Det är rektor på Fordonsprogrammet som garanterat vet om det finns lediga platser.
    Kontakta rektorer på alla de skolor som ligger på pendlingsavstånd från dig och som erbjuder Fordonsprogrammet med "rätt inriktning".
    Vilken inriktning på Fordon vill du gå? Det är ganska stor skillnad på inriktningar på det programmet.
    Här kan du läsa om programmet och alla dess inriktningar:
    http://www.gymnasieguiden.se/program/FT

    Hälsningar
    Mikael SYV