Johanna
    hejsan! gått natur programmet i snart två månader och jag trivs, ska någon gång i ettan välja inriktning (mellan natur/natur och natur/samhälle) och det lutar just nu mer att läsa natur/samhälle men jag har ingen aning, men jag undrar vilken linje man måste gå eller vilka (extra) kurser/inriktning man måste läsa för att bli:
    lärare till 7-9an (matte, no eller hemkunskap eller historia/so)

    vet inte om jag vill bli det, men det skulle vara kul.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du siktar på lärare inom matte och no så behöver du ofta ha kurserna matte 3 alt 4, fysik 2, Kemi 2 och Biologi 2 så där skulle du behöva välja till dessa inom programfördjupning alternativt Individuella val om du inte väljer själva naturinriktningen. Till övriga ämnesområden du nämner så bör du vara fullt behörig. /Lena, Syv