Houda
    Hej! Jag studerade i gymnasiet i Storbritannien and efter min UHR bedömning så står det att jag är behörig i matematik 3b. Jag söker nu till socionomprogrammet och där står det att man ska ha matematik 2a alt 2b alt 2c. Funkar det att komma in med behörighet i 3b?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Ja, det funkar! Du är behörig i en högre kurs och därför anses också vara behörig i de lägre kurserna.

    • : Tack så mycket för hjälpen!
    • Mikael : Vi på fråga SYV är glada om våra svar blir till hjälp!