Mariam
    jag vill söka till högskolan och det står att man inte behöver skicka betyg till dom på sidan hur kan dom se min betyg när jag inte behöver skicka jag har läst på gymnasiet och på komvux hur ka dom se vad jag har läst.
    • SYV-besökare :

      Ring till Antagning.se 0771-550 720. De svarar måndag till fredag, kl. 9–16. Du som behöver ladda upp papper kan göra det på "Mina sidor".

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hej Mariam,
    det är inte förbjudet att du laddar upp dina betyg; det står att du Kanske "inte behöver" göra det - om Antagning.se ändå kan se dina betyg som i så fall inhämtas från BEDA, det gemensamma betygsdatabasen. Det är dock inte alla skolor som är anslutna till BEDA.
    Du måste göra självaste ansökan senast 16mars 2020 men Komplettera med betyg kan man till och med 18 juni 2020, så det är ännu gott om tid för betygskomplettringar.

    Mvh
    SYV