Rami

    Om jag har studerat ett ämne i universitetet och sedan vill studera ett annat program som innehåller samma ämne. Behöver jag läsa om ämnet eller skippar jag den bara och fortsätter med resten.

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Rami,
    om man i Sverige kommer in på ett program på högskola eller universitet och sedan innan redan har godkända högskolepoäng, kan man ansöka om Tillgodoräknande av tidigare utbildning och får sedan svar från de utbildningsansvariga på ett lärosäte om man kan hoppa över vissa delar av programmet som man ska påbörja läsa.