Hej!
    ta kontakt med komvux i den kommunen där du är folkbokförd.
    På komvux gör du planering mot examensbevis. Om du inte specifikt behöver just godkända betyg i matte 4 och fysik 1, kan du läsa andra kurser på komvux.
    På komvux är det friare vilka kurser som kan ingå i ett examensbevis. Alltså, om du ej siktar på ngn utbildning som kräver matte 4 eller fysik1, så kan du läsa andra kurser och ta in dem i ditt examensbevis från komvux.
    Gör planering mot examensbevis tillsammans med SYV på komvux i din kommun.

    Mvh

    ANNA