Signe
    Hej. Jag har sökt flera olika utbildningar till hösten, men som förstahandsval valde jag förskollärare. Jag sökte sammanlagt 8 utbildningar, men har nu börjat tveka på om jag verkligen känner för förskollärarprogrammet. Jag skulle istället hellre vilja läsa kurserna praktisk och teoretisk filosofi, vilka var mina näst sista samt sista val. Så min fråga är; när besked kommer, kan jag då tacka nej till mitt förstahandsval, och i stället tacka ja till mitt näst sista och sistahandsval?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Signe,

    för att det inte ska bli fel, läs noga info på www.antagning.se och i fall du är osäker - kontakta Antagning.se.

    du kan t.ex ringa dem på tel.nr 0771-550720 tel.tid på vardagar kl.9-16.
    Det är Antagning.se som administrerar ansökan och antagning till högskoleutbildningar. Det är de som sätter upp reglerna på hur ansökan ska hanteras. De kan också ändra de reglerna när som... i princip. Vi här på Fråga syv kan inte ta ansvar för reglerna kring antagning som någon annan sätter upp och kan ändra när som... Därför tycker jag det är bäst att du förlitar dig på info som finns på www.antagning.se och i fall du inte hittar svar på just dina frågor - kontaktar personal på antagning.se

    Lycka till!

    ANNA