Hej Hiba,
    anmälningsperioden till höstens högskoleutb.på svenska lärosäten kan precis börjat och kommer pågå till 15 april, så det finns ännu gott om tid.
    Att få fram en lista på alla högskoleutbildningar som inte kräver mer matte än matte 1, blir rätt så svårt. Finns inga sådana filter-möjligheter, tyvärr - eller så känner vi inte till dem här hos oss på FRåGA SYV.
    Du får gärna kika på www.studera.nu som är högskolornas-universiteternas gemensam hemsida;
    några exempel på högskoleprogrammen som inte kräver mer matte än matte 1:
    Juristprogrammet;
    Utbildningar på Konstfacket;
    Studie- och yrkesvägledarprogrammet;