Viktoria
    Hej! Jag har precis börjat på ekonomi linjen men jag har fortfarande lite beslutsångest om jag ska byta linje. Jag hade en provdag på IB linjen och jag vet inte vad jag ska välja :(

    EKONOMI
    + Asså det är verkligen rätt program jag har valt, jag älskar ekonomi och liksom aah
    - Min klass känns sådär. Det är väl helt OK, dom är snälla och så men jag trivs inte 100%.
    + Det är rätt lungt och inte så stressigt.

    IB
    + IB människorna är verkligen jätte snälla. Jag trivs bra oc det känns bättre än min nuvarande klass (dom flesta iaf)
    - IB har ju inte olika klasser, utan grupper. Så det är olika grupper hela tiden så det är inte säkert att jag har dom flesta lektioner med dom som jag umgås med mest.
    + Jag hänger med på lektionerna, asså engelskan är inget problem för mig eftersom jag har gått på en internationell skola.
    - Vissa ämnen som tex NO är dock lite svår. Asså alla komplicerade ord osv, men det är lika komplicerat på svenska eftersom natur inte är min starkaste sida.
    + Man kan välja ekonomi på IB

    Måste bestämma mig snart isåfall eftersom jag inte kan missa allt för mycket.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jaaa, förstår att du har svårt att välja! Du verkar ha två bra alternativ att välja mellan och du har gjort en bra uppställning av bra saker och saker du är mer tveksam över. Jag får dock känslan av att du lutar mer åt IB, när det gäller vana eftersom du redan gått i internationella skola och du verkar gilla klassen (grupperna) och skolan bättre. Men svårt val! Lycka till!/Lena, Syv