Lovisa
    Hej!
    Jag undrar ifall det är möjligt att besöka en studie- och yrkesvägledare på något annat gymnasium? Jag går på en gymnasieskola där det finns en tillgänglig syv, men jag känner inte riktigt att det fungerar med den personen. Därav undrar jag om det är möjligt. Har även fundering gällande syv på grundskola, kan tänka mig att jag inte är behörig för att besöka en där? I och med att grundskolan och gymnasiet är två separata saker?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej !

    Du är välkommen att ställa dina frågor här - i forumet på Fråga SYV, det är därför vi finns och erbjuder möjlighet att ställa frågor om studier och yrken.
    Jag tror tyvärr inte att SYV på en anna gymnasieskola har möjlighet att hjälpa dig (därför att det ej ingår i hans eller hennes arbetsuppgifter att hjälpa elever som ej är inskrivna på just den gymnasieskolan; och detsamma gäller SYV på grundskolan). Dock i vissa kommuner finns kommunala Vägledningscentra - som t.ex i Göteborg... i vilken kommun är du folkbokförd? Du kan ringa till kommunens växel och fråga om det finns kommunal vägledningscentra i din kommun.
    Vänligen
    Julia SYV