Lisa

    Hej! Jag undrar om det är någon skillnad på att läsa kriminologi (1) på distans via; Kriminologi (https://www.yrkesutbildningar.se/skola/humanistiskt-larcentrum/kriminologi-1526132) Humanistiskt Lärcentrum som man själv betalar 10 000 till skillnad från att läsa den på en fysisk högskola. För jag har inte tillräckligt höga betyg för att komma in på den kursen just nu, då så väldigt många söker sig till utbildningar just nu. Är det ett alternativ att betala själv och få utbildningen eller tycker du främst att man bör studera upp betygen? Vad är skillnaden?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Lisa,
    jag följde länken i din fråga och läste om den kursen/utbildningen som du frågar om; jag kan inte se att det skulle framgå kursens omfattning (i timmar eller poäng) eller på vilken nivå kursen ligger - om det är gymnasial nivå t.ex... jag kan därför inte svara på vad den kursen är "värd" (vad ska man använda kursintyg till, man får kursintyget efter genomförd kurs). Kunskaperna är givetvis bra att ha, men kanske kan man få samma eller liknande kunskaper genom självstudier? Jag tror att om man kunde tillgodoräkna sig den kursen inom ngn utbildning t.ex inom en högskoleutbildning, då skulle det stå i kursbeskrivningen, vilket det inte gör.
    ang.priset som du nämner cirka 10.ooo kr - det står i kursbeskrivningen om att även kostnad för kurslitteratur tillkommer.
    Vad är ditt mål - varför vill du studera kriminologi?