Sofia
    Hej!

    Jag har i nuläget 19,65 i merit och söker till ekonomiprogrammet. I höstas pluggade jag upp engelska 7 via en prövning och fick ett D, så det inräknat i min merit nu. Jag läste inte engelska 7 på gymnasiet nämligen. Om jag nu skulle plugga upp engelskan igen och skriva ett A, hur mycket skulle min merit höjas?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Sofia! Om du höjer betyget i eng 7 från D till A, höjs ditt meritvärde med cirka 0.3.