Sara

    Jag har pluggat på komvux och läst matte 3 engeöska 7 o moderna språk 3 och 4 Men hur kommer skolan veta att jag läst de när jag söker till högskola? Det står bara mina betyg från gymnasiet

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Sara,
    om du på din inloggning på www.antagning.se inte kan se dina betyg i matte , engelska 7 och moderna språk 3 och 4, då behöver du ladda upp de betygen själv, så att personal på Antagning.se kan se alla dina gymnasiala betyg. Många svenska skolor är anslutna till betygsdatabasen BEDA och då borde betygen dyka upp när du skapat inloggning och gjort ansökan på www.antagning.se men det är inte alla skolor som är anslutna och så kan det bli ngt tekniskt fel också och betygen inte dyker upp, då är det ditt ansvar som sökande att se till att antagning.se har tillgång till alla dina gymnasiala betyg, du laddar upp betygen själv i så fall. Du kan också ringa till antagning.se och fråga hur du ska göra för att de ska ha tillgång till dina betyg, tel.nr 0771-550720.

    Studie- och yrkesvägledare