Elev

    Har läst en 100p kurs där mitt betyg endast grundats på en endaste uppsats, har alltså inte heller haft möjlighet att göra något skriftligt prov. Övriga uppgifter som gjorts under kursen har läraren inte ens läst. Värt att tillägga är att dessa uppgifter tagit flera månader att skriva, och utgör en majoritet av det arbete jag lagt ned på denna kurs. Jag fattar inte hur lärare kan få ''ignorera'' det arbete jag lagt ned på dessa (8 stycken) analyserande uppgifter. Att läraren valt att inte läsa mina uppgifter har ju lett till att jag inte fått någon feedback till att utvecklas under kursens gång, och att jag inte heller haft någon uppfattning om vilken nivå jag ligger på. Känner mig mycket tveksam till att jag fått ett rättvist betyg. Får lärare göra så?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Sara,

    tråkigt att läsa om hur du upplevde "kursen". Vilken kurs du skriver om vet jag inte för att du berättar inte om det. Men, oavsett vilken kurs du skriver om, så kan vi tyvärr inte hjälpa dig i den frågan. SYV, studie- och yrkesvägledare sätter inte några betyg. SYV har inte kompetens i betygssättningen. På varje skola är det rektorn som är ytterst ansvarig. Du får vända dig till rektorn på den skolan där du läste kursen. Jag hoppas du får ett svar från rektorn som du kan förstå och acceptera.

    Studie- och yrkesvägledare